— 
 — 
 — 
 — 
 — 
 — 

 

Schrijven leer je zo! 

 

Leren vraagt van kinderen veel inspanning. Daarom is het belangrijk dat ze deze uitdaging gemotiveerd en met plezier aangaan. Kinderen leren gemakkelijker lezen en schrijven als ze een schrift leren dat ze dagelijks om zich heen zien: het blokschrift.

 

Schrijven leer je zo! kiest bewust voor blokschrift. De methode biedt twee leerlijnen:

-  Schrijven leer je zo!

-  Schrijven leer je zo! Plus

Het verschil tussen de twee leerlijnen is dat de leerlijn Schrijven leer je zo! Plus speciaal is ontwikkeld voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. Door de twee leerlijnen zijn leerkrachten toegerust om les te geven aan alle leerlingen. Alle kinderen krijgen zo het schrijfonderwijs dat ze verdienen.

 

Scholen kiezen voor het leren schrijven in blokschrift omdat de resultaten met Schrijven leer je zo! laten zien dat kinderen:

 

-   leesbaar en ontspannen leren schrijven.

-   met veel plezier leren schrijven.

-   hun eigen teksten vlot teruglezen.

-   minder uitvallen op lezen en schrijven.

-   een persoonlijk handschrift ontwikkelen.

-   kritisch leren kijken naar hun handschrift.

-   met veel zelfvertrouwen leren schrijven.

-   een ontspannen zit- en werkhouding leren en toepassen.

 

Schrijven leer je zo! is een methode die alle kinderen een verrassend nieuwe en speelse kans geeft leesbaar te leren schrijven. In deze methode is iedere letter en cijfer weer een nieuwe uitdaging!

 

De vele enthousiaste gebruikers van Schrijven leer je zo! zijn inmiddels overtuigd.

Nieuws

Nieuw! Schrijven leer je zo! Proefpakket Jan 11
Nieuw! Zo schrijf ik! Leerlingenvolgsysteem Schrijven leer je zo! Jan 11
Herziening Handleiding Schrijven leer je zo! Jan 11

 

Handleiding Schrijven leer je zo! (Herziening 2011)

 

Handleiding Schrijven leer je zo!

Nu te bestellen via het bestelformulier


Aanmelden Nieuwsflits

 

Aanmeldbutton NieuwsflitsMeld u gratis aan voor de Nieuwsflits van Schrijven leer je zo! en u wordt geïnformeerd als er nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van het basisonderwijs.